اولین واکنش یحیی به شکست پرسپولیس برابر النصر

به گزارش مرجع مقالات، پرسپولیس ایران سه شنبه شب در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا مقابل مهمانش النصر با نتیجه 2 بر صفر باخت. یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پس از این ملاقات اظهار کرد: بازی تحت تاثیر اتفاقات خیلی برای ما بود. مصدومیت مهدی ترابی در دقیقه 5 بازی تاثیر زیادی در بازی ما داشت.

اولین واکنش یحیی به شکست پرسپولیس برابر النصر

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه پرسپولیس تحت تاثیر حضور رونالدو قرار داشت؟ گفت: رونالدو یکی از بازیکنان خوب النصر بود. آن ها بازیکنان تاثیرگذاری دیگری خصوصا در فاز حمله داشتند. ما تمام ذهنمان این نبود که رونالدو را مهار کنیم. ما باید هافبک های کنار و گوشه هایشان را هم مهار می کردیم، چون هر لحظه خطرناک بودند.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: اینکه در نیمه اول بازی صفر، صفر شد نتیجه خوبی بود و می توانستیم در نیمه دوم با وجود اینکه بازی سنگینی بود، خوب آغاز کنیم. ما فقط می خواستیم بازی را ببریم که متاسفانه این رخ داد و کار را سخت کرد و نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. این بازی کیفیت لازم را نداشت. انتظار داشتیم بازی قشنگ تری از دو تیم ببینیم، اما در این زمین برآورده نشد و نتیجه را واگذار کردیم. نکته مهم این است که بتوانیم ریکاوری خوبی داشته باشیم و برای بازی بعد آماده شویم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: گل اولی که خوردیم، گل به خودی بود و می توانستیم آن را نخوریم. اگر یکی از اتفاقات بین اخراج سرلک و گل اول نمی افتاد، این نتیجه رقم نمی خورد. ما در نیمه دوم خوب آغاز کردیم، ولی یک اخراج بچگانه کار دستمان داد و نتیجه را واگذار کردیم. به تیم باکیفیت النصر تبریک می گویم. این بازی های بزرگ باعث می گردد که نقاط ضعفمان را پیدا کنیم و برای بازی های بعدی آماده شویم. اگر این اتفاقات رقم نمی خورد، نمی باختیم. زمین هم اینقدر خراب بود که روی کیفیت هر دو تیم تاثیر گذاشت.

گل محمدی در واکنش به اینکه آیا بازیکنانش تحت تاثیر ستاره های النصر بودند که عملکرد ضعیف نیمه نخست حاصل آن شد؟ اعلام کرد: ما با یک تیم معمولی بازی نداشتیم. آن ها یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا هستند و فوق ستاره های خوبی دارند. انتظار اینکه ما با این امکانات جلوی چنین تیم هایی خودمان را برنده بدانیم، هر چند میزبان هم باشیم، انتظار درستی نیست. بعلاوه اتفاقاتی افتاد که کار را برای ما سخت کرد. اگر این اتفاقات برای حریف می افتاد ما برنده می شدیم. ما با یک تیم باکیفیت و فوق العاده بازی داشتیم. آن ها سه روز پیش بازی کردند و خیلی ها فکر می کردند که خسته اند و دیروز هم به خوبی ریکاوری نکردند، اما دیدید که همان بازیکنان 90 دقیقه بازی کردند که نشان دهنده کیفیت آنهاست.

او در ادامه در واکنش به این که آیا با توجه به حضور رونالدو، به پرسپولیس کم توجهی نشد، گفت: رونالدو یک بازیکن افسانه ای و یکی از نوابغ فوتبال است و در این شکی نیست. این استقبالی هم که از رونالدو شد نشان دهنده عشق و علاقه جوانان ایرانی نسبت به فوتبال و شخص رونالدو است. نمی خواهم زیاد نسبت به استقبالی که شد منفی فکر کنم. اگر به قسمت دیگر قضیه فکر کنیم، این باعث شده که جوانان ما بیشتر انگیزه برای فوتبال پیدا نمایند و استعداد های بیشتری کسب گردد. باید از حضور رونالدو در ایران استفاده کنیم و نگاه مثبتی به آن داشته باشیم.

گل محمدی ادامه گفت: به هر صورت جوانان ما لایق امکانات بهتری هستند و فوتبال ما سزاوار برترین ها هستند. آن ها سزاوار حمایت بیشتری هستند. آزادی یکی از برترین استادیوم های ایران بوده، ولی ببینید به چه روزی افتاده است. این در بازی های بزرگ نقطه ضعف ما را نشان می دهد و این شاید تلنگری به مسئولان تصمیم گیرنده باشد. امیدوارم آن ها به خودشان بیایند و بدانند که ما چقدر در بحث سخت افزار و ساختار فوتبال ضعیف هستیم. ما مسائل زیادی داریم و امیدوارم این مسائل رفع شوند. البته صحبت هایی که وزیر ورزش درباره ساخت استادیوم نو کرد، می تواند آغاز خوبی باشد و امیدوارم عملی گردد. امیدوار اراده ای باشد که استادیوم آبرومندی برای مردم و فوتبال ساخته گردد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه گفته می گردد بازیکنان این تیم مانند امیری برای بازی با النصر آماده نبودند، اعلام کرد: منظور شما این است که آماده این بازی نبودند؟ باتوجه به امکانات و شرایطمان سعی کردیم خودمان را برای این بازی آماده کنیم. نمی گویم توانمان این بود. خیلی دوست داشتیم که در زمین خوبی بازی کنیم و این اتفاقات نمی افتاد. به نظرم در این صورت، نتیجه دیگری گرفته می شد. تصمیماتی که در فوتبال ما گرفته شد، محدود های زیادی برای نمایندگان ایران در آسیا و حتی تیم های لیگ ایجاد نموده است. محدودیت ها کار را برای مربیان و باشگاه ها سخت نموده است. مسائل دیگری هم وجود دارد که نمی خواهم در نشست خبری راجع به آن ها صحبت کنم. بازیکنان تمام تلاششان را کردند، اما امروز روزی نبود که ما بتوانیم برنده شویم. این به خاطر حوادثی بود که در جریان بازی افتاد.

گل محمدی در ادامه درباره مقدار مصدومیت ترابی و تاثیر آن روی عملکرد پرسپولیس شرح داد: مهدی از بازیکنان تاثیرگذار ماست. اتفاقی که برای او افتاد یک شوک منفی به ما داد آن هم در ابتدای بازی. نمی دانم مصدومیتش تا چه مقدار است، ولی حداقل یک هفته برای بازگشت به تمرینات کار دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازی شارژ مالی شدند؟ گفت: اینجا جای صحبت راجع به مسائل مالی نیست. سعی می کنیم برخی چیز ها را عنوان نکنیم. به این علت که بازی های آسیایی است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2279

به "اولین واکنش یحیی به شکست پرسپولیس برابر النصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش یحیی به شکست پرسپولیس برابر النصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید