پیغام عجیب کاریکاتور هشت و نیم میلیارد تومانی!

به گزارش مرجع مقالات، ماجرای کاریکاتور هشت و نیم میلیارد تومانی که نماد جعل هویت در فضای مجازی شد.

پیغام عجیب کاریکاتور هشت و نیم میلیارد تومانی!

خبرنگاران: اخیرا نسخۀ اصلی کاریکاتوری که سی سال قبل در نشریۀ نیویورکر به چاپ رسیده بود، در یک حراجی به قیمت 175 هزار دلار به فروش رسید.

دو سگ پای کامپیوتر نشسته اند و یکی از آن ها در حالیکه دستش روی کیبورد است به دیگری می گوید: توی اینترنت هیشکی نمیدونه تو سگی!. این کاریکاتور در سال 1993 در نشریۀ نیویورکر به چاپ رسید.

به گزارش فرادید، در آن موقع هنوز خیلی ها حتی یک بار هم با اینترنت کار نکرده بودند، اما این کاریکاتور انگشت روی معضلی گذاشت که با گسترده تر شدن استفاده از اینترنت، هر روز بیشتر از روز قبل خودش را نشان داد: معضل هویت های جعلی و انواع شیادی های اینترنتی.

این کاریکاتور در ابتدا توجه کمی را برانگیخت، اما به تدریج بیشتر و بیشتر دیده شد؛ مجله بار ها آن را تجدید چاپ کرد و کار به جایی رسید که طرح آن بر روی لیوان ها و تیشرت ها نیز ظاهر شد. این طرح ساده انگار به نمادی از جعل هویت در اینترنت و فضای مجازی تبدیل شده بود.

در اوایل ماه جاری میلادی نسخۀ اصلی این کاریکاتور که پیتر استاینر آن را کشیده بود در حراجی هریتیج به فروش گذاشته شد و یک خریدار ناشناس آن را به مبلغ 175 هزار دلار خرید. با اینکه نام خریدار فاش نشده، اما مسئولان حراجی گفته اند که او از همان زمان چاپ کاریکاتور یعنی از سی سال قبل در پی خرید نسخۀ اصلی آن بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: atusocialscience.ir شناسه مطلب: 2283

به "پیغام عجیب کاریکاتور هشت و نیم میلیارد تومانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام عجیب کاریکاتور هشت و نیم میلیارد تومانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید